316.- (CAT) El dia de sant Pere farà 45 anys. Obrim el pas a la conversologia pel curs 2024-25.- Conversiologia

 En apostolat de la conversa C@LCs i en la presència activa i compromesa en la societat civil

Diferència entre conversologia i la conversiologia.

DOS CONCEPTES CLAUS SOBRE MÀRQUETING RELIGIÓS

"Si entenem el màrqueting com una eina per comunicar millor, per establir estratègies i per innovar; és una evidència que la podem aplicar per millorar la nostra relació i la transmissió del nostre missatge".

https://www.iscrdonbosco.org/blog/el-marketing-religioso/

Per la meva part vaig més lluny cal un estudi, experiència i discerniment de les converses de les persones i dels seus processos de conversió sigui per motius psicològics o altres motius que obrin a la interpretació evagènlica catòlica per a trobar a Crist el gran valor de la humanitat que descobreix que estem en aquest món, però no som d'aquest món.

1.- LA CONVERSOLOGIA.- 

La conversologia tracta de la conversa, el seu estudi i les seves formes per a fomentar els contactes i les relacions amb finalitat solidària.

Segons el "Chat GPT openai" diu:

La conversologia és una disciplina recent que se centra en l'estudi de les converses en diferents contextos, analitzant com es desenvolupen, quines estructures tenen, quins factors influeixen en la seva eficàcia i com es poden millorar. Combina elements de la lingüística, la psicologia, la sociologia i altres camps per entendre millor la comunicació interpersonal.

Entre els aspectes que pot cobrir la conversologia es troben:

  1. Anàlisi de la conversa: Estudi de les estructures i patrons dins d'una conversa, incloent-hi els torns de paraula, les interrupcions, i l'ús del llenguatge no verbal.
  2. Eficàcia comunicativa: Investigació sobre què fa que una conversa sigui efectiva, com ara la claredat, la coherència, la rellevància i l'adequació al context.
  3. Factors psicològics: Com les emocions, les percepcions i les expectatives influeixen en la manera com es desenvolupen les converses.
  4. Context social: L'impacte de factors socials i culturals en la comunicació, incloent-hi normes de cortesia, jerarquies socials i diferències culturals.
  5. Tecnologia i comunicació: L'efecte de les noves tecnologies i plataformes digitals en la manera com es duen a terme les converses.

 Per la nostra part des del programa d'apostolat de la comunicació C@LCs, la conversologia és fonamental i més encara des del pla de la Causa Cooppel per la Pau. 

La conversa és gratuïta, amb les possibilitats presencial i telemàtica.

Obre un camp d'estudi de les possibilitats des de la història però més des del present de cara al futur amb la Intel·ligència Artificial (I.A.), els drets al Disseny Universal dels Aprenentatges (D.U.A.) i al repte universal dels O.D.S. 2030.

De moment portem a terme converses afectives i converses aprenentatge en atenció a  persones per aprenentatge lingüístic, per dol, per aprenentatge de les competències bàsiques de la ciutadania del segle XXI i del rendiment acadèmic, assumptes de Drets Humans i d'Igualtat, d'acompanyament amb persones grans i de més edat, etc.

Per un costat a fora en la societat civil obert a tothom i de cara a l'interior de l'església catòlica en l'animació de grups sinodals, Laudato Si o de suport en aquesta línia a moviments laïcals. Amb la conversa espiritual.

Nosaltres apliquem aspectes de la neurociència, de la psicologia com l'Anàlisi Transaccional de guions vitals, etc, per aconseguir la consciència i la sensibilitat ciutadana davant els reptes del segle XXI.


La conversologia estudia la conversa amb una persona mateixa, en aïllament, així també en situacions d'intimitat, d'activitat, en la fase de rituals i de passatemps. Així també en la fase de pràctica reflexiva de com conversem i per a què ho fem-
La conversologia és important de cara a la presa de decisions (decisiologia) i més encara en els acords comunitaris

És molt important de cara al tu a tu, en el Primer Anunci i en l'aproximació, contacte, acolliment, acompanyament, inclusió creativa i cooperativa en la comunitat.

ON FEM CONVERSA?
Societat civil.- 
Fem converses a l'Ateneu de Tarragona des de 1989, a la ràdio local des de 1989, ara atenem un dia al mes a residències assistides i a centres de dia, de forma presencial o telemàtica converses d'aprenentatge lingüístic des de 2000, ara amb el CNL de Tarragona, de Drets Humans a Tarragona ciutat en el món cultural, veïnal i educatiu i a la comarca del Priorat, Esplai sant Magí de Tarragona, etc., en la donació de veus per a Priorem Priorat, programa mensual des de 2008, col·laborador de ràdio Falset.
 
Dins de l'àmbit de l'Església.-
A les reunions de la diversitat de grups de moviments laïcals que ens invitin, de forma periòdica com els Carismàtics, la Vida Creixent i els CPM de preparació al matrimoni.

Noves propostes:
Ara de cara el curs proper ho proposem a l'espai sant Magi de Tarragona que té més de 2000 associats, jo ara tinc el carnet número 2025

La conversologia ha de ser corresponsable i sinodal no sols dins de l'Església sinó en tota la nostra implicació social i civil.

Però som apostolat i donem testimoni allí on som.

2.- LA CONVERSIOLOGIA.- 
És l'estudi dels processos de conversió espiritual. Jesús ens crida a la conversió.
Per la meva part es tractar i analitzar els processos de conversió cristiana.

EL DIA DE SANT PERE FARÀ 45 ANYS
En el 2015 vaig fer la tesina sobre les conversions de Santa Teresa, també vaig estudiar també la conversió de Mn. Antoni Domènec de Cambrils en motiu del miracle a Lourdes de curació de Teresa Monné de les Borges del Camp, 29-06-79 El dia de sant Pere farà 45 anys.
Per la meva part vaig tenir un procés de conversió el dia 8 d'abril de 1996 que va suposar un canvi d'estil de vida i estudiar la Llic. de Ciències Religioses.

Però hi ha també la definició de CHAT GPT  openai, més com a llenguatge del marqueting digital.
 La conversiologia és una disciplina emergent que se centra en l'estudi i l'optimització de la conversió en el context del màrqueting digital. El terme "conversió" es refereix a l'acció que es desitja que un visitant realitzi en un lloc web o en una plataforma digital, com ara realitzar una compra, inscriure's a un butlletí de notícies, omplir un formulari de contacte, descarregar un document, entre d'altres.

L'objectiu de la conversiologia és comprendre i analitzar els factors que influeixen en la decisió dels usuaris per dur a terme aquestes accions desitjades. Això inclou aspectes com l'experiència de l'usuari (UX), el disseny web, el contingut, els crides a l'acció (CTAs), la navegació i la velocitat del lloc web, entre altres elements.

Els especialistes en conversiologia utilitzen diverses eines i tècniques per millorar els índexs de conversió, com ara:

  1. Anàlisi de dades: Recopilar i analitzar dades sobre el comportament dels usuaris per identificar punts febles i oportunitats de millora.
  2. Proves A/B: Comparar dues versions d'una pàgina o element per veure quina funciona millor.
  3. Mapes de calor: Visualitzar on els usuaris fan clic més freqüentment en una pàgina web.
  4. Anàlisi de la ruta del client: Comprendre el recorregut que segueixen els usuaris des del moment en què arriben al lloc web fins que completen una conversió.
  5. Optimització de continguts i disseny: Millorar la qualitat del contingut i el disseny per fer-los més atractius i persuasives.

En resum, la conversiologia és l'art i la ciència de transformar visitants en clients o leads, maximitzant l'efectivitat de les plataformes digitals a través de l'optimització contínua basada en dades.

Comentarios

Entradas populares de este blog

273.- El proper dissabte de 11-maig.2024 Convocada Assemblea Sinodal Diocesana

244.- Ha estat una gran alegria de participar en la jornada de la quinquenal de la Mare de Déu dels Arcs de sant Jaume dels Domenys

36.- (CAT) Novena a la Mare de Déu de la Foia. Per Fina Masip