316.- (CAT) El dia de sant Pere farà 45 anys. Obrim el pas a la conversologia pel curs 2024-25.- Conversiologia
En apostolat de la conversa C@LCs i en la presència activa i compromesa en la societat civil
Diferència entre conversologia i la conversiologia.
DOS CONCEPTES CLAUS SOBRE MÀRQUETING RELIGIÓS
"Si entenem el màrqueting com una eina per comunicar millor, per establir estratègies i per innovar; és una evidència que la podem aplicar per millorar la nostra relació i la transmissió del nostre missatge".
https://www.iscrdonbosco.org/blog/el-marketing-religioso/
Per la meva part vaig més lluny cal un estudi, experiència i discerniment de les converses de les persones i dels seus processos de conversió sigui per motius psicològics o altres motius que obrin a la interpretació evagènlica catòlica per a trobar a Crist el gran valor de la humanitat que descobreix que estem en aquest món, però no som d'aquest món.
1.- LA CONVERSOLOGIA.-
La conversologia tracta de la conversa, el seu estudi i les seves formes per a fomentar els contactes i les relacions amb finalitat solidària.
Segons el "Chat GPT openai" diu:
La conversologia és una disciplina recent que se centra en l'estudi de les converses en diferents contextos, analitzant com es desenvolupen, quines estructures tenen, quins factors influeixen en la seva eficàcia i com es poden millorar. Combina elements de la lingüística, la psicologia, la sociologia i altres camps per entendre millor la comunicació interpersonal.
Entre els aspectes que pot cobrir la conversologia es troben:
- Anàlisi de la conversa: Estudi de les estructures i patrons dins d'una conversa, incloent-hi els torns de paraula, les interrupcions, i l'ús del llenguatge no verbal.
- Eficàcia comunicativa: Investigació sobre què fa que una conversa sigui efectiva, com ara la claredat, la coherència, la rellevància i l'adequació al context.
- Factors psicològics: Com les emocions, les percepcions i les expectatives influeixen en la manera com es desenvolupen les converses.
- Context social: L'impacte de factors socials i culturals en la comunicació, incloent-hi normes de cortesia, jerarquies socials i diferències culturals.
- Tecnologia i comunicació: L'efecte de les noves tecnologies i plataformes digitals en la manera com es duen a terme les converses.
Per la nostra part des del programa d'apostolat de la comunicació C@LCs, la conversologia és fonamental i més encara des del pla de la Causa Cooppel per la Pau.
La conversa és gratuïta, amb les possibilitats presencial i telemàtica.
Obre un camp d'estudi de les possibilitats des de la història però més des del present de cara al futur amb la Intel·ligència Artificial (I.A.), els drets al Disseny Universal dels Aprenentatges (D.U.A.) i al repte universal dels O.D.S. 2030.
De moment portem a terme converses afectives i converses aprenentatge en atenció a persones per aprenentatge lingüístic, per dol, per aprenentatge de les competències bàsiques de la ciutadania del segle XXI i del rendiment acadèmic, assumptes de Drets Humans i d'Igualtat, d'acompanyament amb persones grans i de més edat, etc.
Per un costat a fora en la societat civil obert a tothom i de cara a l'interior de l'església catòlica en l'animació de grups sinodals, Laudato Si o de suport en aquesta línia a moviments laïcals. Amb la conversa espiritual.
Nosaltres apliquem aspectes de la neurociència, de la psicologia com l'Anàlisi Transaccional de guions vitals, etc, per aconseguir la consciència i la sensibilitat ciutadana davant els reptes del segle XXI.
Comentarios
Publicar un comentario