124.- (CAT) Investigació-Acció i Pràctica Reflexiva. Com ho fem?. Observació, anàlisi, interpretació i intervenció en la C@LCs.-

EN CONSTRUCCIÓ

Com dur a terme la C@LCs?

Ho fem des del marc de la Investigació-Acció i la Pràctica Reflexiva. Des del Suport Cooppel Motivacional.

Comunicar @micalment+ Llegir+ Conversa socialitzadora, sistèmica, sinodal i secular

Comunicar-se amigablement, llegir i conversar amb l'altri suposa l'aplicació de principis científics i hipòtesi que porten a ajudar a conscienciar, millorar l'anàlisi i la sensibilitat de l'altre en la vida del dia a dia en temes clau per a la felicitat o a la zona de confort o d'empoderament autònom. A la fi per a créixer en humanitat i cristitat (qualitat de Crist en la vida)

L'observació, anàlisi, interpretació i intervenció en el C@LCs de les tres tasques: comunicar, motivar la lectura crítica i la conversa en un estat sa d'aprendre a aprendre sempre.

Tres tasques C@LCs:

1.- Comunicar @micalment (C@) és el més senzill, es tracta d'identificar continguts que valen la pena i la font on es troben i informar fent difusió en les nostres xarxes socials digitals de més dee deu mil contactes. Es poden fer comentaris indicant que són personals. És comunicació amiga per a trobar contactes i generar amistat.(apropament i contacte)

2.- La Lectura crítica i catequètica (L) en ressonar en el cor, en les emocions i els sentiments, en el compartir identitats i pertinences en experiències interpersonals.(acolliment)

3.- La conversa (C) ja es més complexe,  menys planificable, oberta a més improvisos i precisa més preparació en els coneixements culturals, psicològics, etc. com del conductisme, del psicoanàlisi, del transaccional anàlisi, i d'autories en el camp de la psicologia, de la filosofia, etc..

Les qualitats de socialització, sistèmica, secular i sinodal, en llibertat i en corresponsabilitat.

 

LA CONVERSA EN APOSTOLAT

Dur a terme l'activitat considerant l'ocupació del temps com és el ritual, el passatemps, la intimitat, l'aïllament, activitat i els jocs psicològics. La conversa per a mi és una activitat cap a la intimitat però per a l'altri és un petits passos del ritual (salutació), passatemps (parlar del temps o de coses trivials), per passar a l'activitat (conversem per aprendre, per a coneixer-se i perquè és bonic fer amistats i tenir sanes relacions) per arribar a la intimitat.

Identificar interessos, necessitats, capacitats, actituds i aspiracions, identificar IBLES (identificació de barreres "mentals" limitar-les, eliminar-les i superar-les). Quines són les barreres? Els biaixos cognitius, els jocs de poder i jocs psicològics, les creences i les supersticions i els mecanismes de defensa. 


Horitzó de la Investigació-Acció (I-A) i de la Pràctica Reflexica (PR).

Marc teòric i conceptual del comportament C@LCs:

Els conceptes que utilitzo són creats per anomenar els agrupaments de principis, estratègies, tàctiques, perspectives, etc de models científics psicològics, de pensament i d'experiències d'autories.

Plantejament mnemotècnic de la PeDM: (P) Posicionament, Potencial, (e) entrenament, estratègies, empoderament, (D) Decisionament o Anàlisi Decisori Neurosensorial) i (M) Mapes de la Ment. 

- Anàlisi ADN Mental (Anàlisi Decisori Neurosensorial) el potencial mental, organització, entrenament i funcionament. Els Mapes de la Ment dels CaPS de FiLS, (caps de corda conscients i inconscients, cal anar cap al control, anàlisi, promoció i sosteniment (caps) de la Funció intel·lectual Lectora Sensoneuronal (PNL) en nou dianes: Dit, Llinterna, Silenci interior Mental (SiM), Fotografia, Vídeo i Ràdio de la Teoria de la Intel·ligència del PASS (DnCAS). Agrupo de forma sistèmica la PNL, la TI del PASS, etc.

Principals principis, indicadors i criteris del Dilema de Kohlberg, del desenvolupament del judici moral, del dol d'Elisabet Kubler Ross,(D), Intel·ligència del PASS DNCAS, (I) Neurociència (N), Anàlisi Transaccional (AT), Mètode de la Pràctica Reflexiva- Investigació Acció) (M), Intel·ligències i la Imaginació (I), Tècniques de la PNL (T), i Argumentacional ( Narratives, comentaris, comentalisme, construcció d'arguments)  DINAMITA.

Com la pólvora, tres ingredients explosionen el record: POLaritzar entre afectivitat i cooperació emocional en relació entre iguals (pols organitzadors relacionals), VOluntat de recordar personal o interpersonal (voluntats organitzades) , RAcionalitzar el record a partir de xuletes fer materials de jocs.(Recursos Aprenentatge: Recordar-Comprendre-Aplicar, Analitzar, Avaluar, Crear i Cooperar (basats en la taxonomia de Bloom). 

Indicadors i criteris cap on fer les preguntes i orientar la conversa.

1.- Aproximació, inici del contacte i de la conversa: Rituals i passatemps. Presentació i confiança mútua. Confidencialitat.(contracte)

2.- Entrem en la conversa de l'activitat a la intimitat:

          - El sentit de la vida, Ikigai

         - Hi ha alguna cosa. Descobrir Algú:                   Déu

         - La bondat de Jesús i la Paraula Viva                 de Crist. La crida a la santedat.

          - El Papa Francesc i el repte del Planeta

          Com funciona la nostra ment?

          Com podem créixer en la pregària?

         L'Eucaristia, la pregària de la Paraula               Viva de Crist en la nostra inculturació de            salvació, Senyor, etc.

Es poden fer una o vàries converses, si hi ha bon clima de màx. dues hores, si és una ocasió difícil de tornar-se a trobar si noés per telemàtica. Si ens podem veure sovint o trucar-nos més aconsellable si és possible a partir de 15 minuts fins a uns 45 minuts. Fins a tres converses. Avaluar. Coavaluar i proposar.

Contactes espontanis o amb metes d'empoderament:

Quan es pacta per aconseguir conversa sobre el dol és de 45 minuts, voluntariat per la llengua és de 55 minuts, entrevista a pares i mares sobre èxit Cooppel escolar, fins a 55 minuts en gran grup o per pares o mares, per família o per grup de fins a tres famílies.

S'informa i orienta dels recursos i entitats de l'entorn proper i més ampli i s'assessora sobre formació permanent i activitats accessibles.



Construir ponts és comunicar, llegir i conversar


Comentarios

Entradas populares de este blog

273.- El proper dissabte de 11-maig.2024 Convocada Assemblea Sinodal Diocesana

244.- Ha estat una gran alegria de participar en la jornada de la quinquenal de la Mare de Déu dels Arcs de sant Jaume dels Domenys

36.- (CAT) Novena a la Mare de Déu de la Foia. Per Fina Masip